Logopedia w Akademii Przed-Szkolnej "Skrzat"
TERAPIA LOGOPEDYCZNA
Zajęcia logopedyczne w większości przypadków prowadzone są jednak indywidualnie z każdym dzieckiem i obejmują ćwiczenia korekcyjne w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń mowy. Oprócz ćwiczeń wspomagających motorykę narządów artykulacyjnych i ćwiczeń oddechowych wykonuje się ćwiczenia i zabawy stymulujące językowy rozwój dzieci, ułatwiające porozumiewanie się werbalne i pozawerbalne. Program zajęć również uzależniony jest od indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
Terapia logopedyczna uwzględniając osobowość dziecka pozwala na osiągnięcie sukcesu w zakresie usuwania zaburzeń mowy, ułatwia dziecku funkcjonowanie w grupie rówieśniczej i środowisku rodzinnym – zarówno zdrowemu jak również niepełnosprawnemu. Proces terapii logopedycznej obejmuje całokształt zasad organizacyjnych, treści, metod oraz form.
Terapia logopedyczna w przedszkolu prowadzona jest do momentu wyeliminowania lub złagodzenia zaburzeń stanowiących powód objęcia dziecka opieką logopedyczną.
Sukces terapii opiera się na ścisłej współpracy logopedy i rodzica dziecka- systematycznie utrwalającego zalecane ćwiczenia w domu.
____________________________________________________________________________________________
Prowadzący
|
|
Udostępniła Elżbieta Kula-Przybytek. |
Szymura Karolina
Logopeda |
Mowa dziecka najszybciej rozwija się w wieku przedszkolnym. To czas, kiedy najlepiej jest ją rozwijać i usuwać wszelkie nieprawidłowości.
Prowadzone przeze mnie zajęcia logopedyczne indywidualną terapię logopedyczną. Zajęcia prowadzone są w formie swobodnej, bezstresowej zabawy – pracy.
Szczególną wagę przywiązuję do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne, ćwiczeń słuchowych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.
Prowadzone przeze mnie ćwiczenia maja na celu:
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (języka, warg, żuchwy, podniebienia),
- rozwijanie słuchu dziecka (ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia rytmizujące, ćwiczenia słuchu fonemowego – to zdolność precyzyjnego różnicowania dźwięków mowy),
- uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek,
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
- rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
- kształtowanie swobodnej wypowiedzi dziecka.
____________________________________________________________________________________________